Webinars Gezin en Handicap
Sinds maart 2020 organiseren we ook webinars. Dit laat ons toe om jullie ook vanop afstand te blijven informeren. We zijn er ons van bewust dat er voor sommigen toch nog een drempel is om deel te nemen aan een webinar. We hebben enkele vragen voor jullie opgelijst. Mocht er toch nog iets onduidelijk zijn of je twijfelt nog, neem dan gerust contact met ons op. We helpen jullie graag mee op weg.
FAQ – webinars
Hoe kan ik een webinar volgen?
Je kijkt op ons channel welk thema je aanspreekt. Daarna klik je op “meld je aan”. Nu kom je op de registratiepagina terecht. Hier kan je al de praktische informatie van dit webinar vinden. Wil je deelnemen? Vul dan bovenaan het registratieformulier in. Is je registratie én betaling volledig? Dan ontvang je van ons een bevestigingsmailtje. Drie uur voor de start van de webinar, ontvang je jouw persoonlijke kijklink.
Mijn werkgever betaalt mijn bijscholingen, ik kan/mag dit zelf niet.
Vanaf maart 2021 reiken we geen facturen meer uit voor webinars die zich richten naar ouders.
Optie 1) De persoon die online betalingen kan doen, schrijft je in. Deze persoon geeft jouw naam en mailadres door. Op dat mailadres zal ook de kijklink toekomen, drie uur voor de start van de webinar.
Optie 2) Je schrijft zelf in en doet de betaling ook zelf. Via de betaalbevestiging die toekomt in je mailbox, kan je jouw betaling bewijzen aan je werkgever.
Wanneer krijg ik toegang tot de webinar?
Drie uur voor de start van de webinar, ontvang je via het mailadres dat je registreerde een kijklink.
Zien of horen jullie mij?
Neen. Bij een webinar ben je als kijker op geen enkel moment te zien of te horen. Enkel de spreker is te zien en te horen.
Kan ik chatten met de spreker(s)?
We voorzien altijd de mogelijkheid om te chatten met de sprekers. Soms kiest de spreker er voor om na zijn uiteenzetting de vragen pas te beantwoorden.
Je kan kiezen tussen de privé chat en de publieke chat. In de privé chat is je bericht enkel zichtbaar voor de spreker en de moderator. In de openbare chat is je bericht zichtbaar voor al de kijkers.
Kan dat op mijn toestel?
We hebben bewust gekozen voor het Nederlangstalig platform “WebinarGeek”. Om de webinar te volgen, moet u niets dowloaden of installeren. Via een link krijgt u toegang tot de uitzending.
De webinar is het best te volgen via Google Chrome. Via een internetkabel (UTP-kabel) ben je zeker van een stabiele verbinding, maar dit is niet noodzakelijk. Je kan tijdens de webinar de resolutie van het beeld verlagen onderaan het beeld van de presentator. Dit kan voor sommige toestellen een stabielere verbinding geven.
Welke soort webinars zenden jullie uit?
- Live webinar: dit is een live uitzending. Iedereen kijkt op hetzelfde moment naar deze uitzending.
- Automated webinar: dit is een uitzending van een eerder opgenomen presentatie. Iedereen kijkt op hetzelfde moment naar de uitzending.
- On demand webinar: je kan zelf kiezen op welk tijdstip je naar de uitzending kijkt.
Kan ik de webinar herbekijken? (Is er een “replay” beschikbaar?)
Dit beslissen we per thema. Op de registratiepagina geven we steeds aan of er een replay beschikbaar is of niet.
Waarom doen jullie niet alles via een webinar?
Sommige thema’s lenen zich niet tot een webinar. We werken voor bepaalde thema’s graag ervaringsgericht via een workshop. Thema’s die heel emotioneel zijn, doen we ook graag in een zaal. Door echt dicht bij elkaar te zijn, kunnen we beter inspelen op emoties. Daarnaast zijn ook sommige van onze sprekers niet te vinden voor een webinar.
Heb je nog vragen? Bel of mail ons gerust.