FAQ Infomomenten Gezin en Handicap

Voor wie organiseren wij infomomenten?

Onze infomomenten zijn er in de eerste plaats voor jou als ouders van een kind met handicap. We focussen op jouw vragen en bezorgdheden. En belichten thema’s die je bezighouden. Je krijgt gerichte informatie, en er is ruimte om vragen te stellen en andere ouders te ontmoeten. Zo krijg je frisse inzichten en een nieuw perspectief.

De meeste van onze infomomenten staan ook open voor professionelen. Daarnaast organiseren we ook een paar cursussen specifiek voor professionelen. Schrijf jij je hiervoor in? Geef dan de facturatiegegevens van je organisatie of praktijk op. Voor professionelen gelden altijd annulatievoorwaarden.

Hoe bepalen wij de tarieven voor onze infomomenten?

Zoals je kan zien, gelden er verschillende tarieven voor onze infomomenten.
Gezin en Handicap krijgt beperkte middelen vanuit het Agentschap Sociaal-Cultureel Werk om een educatief aanbod en activiteiten te organiseren voor personen met een handicap en hun netwerk. Maar ook voor personen die in het werkveld staan, is ons aanbod vaak een meerwaarde. Daarom is iedereen van harte welkom tijdens de infomomenten.
Om het aanbod voor personen met een handicap en hun ouders betaalbaar te houden, zijn we genoodzaakt om voor professionelen een hogere deelnameprijs te vragen. We vragen daarom ook om onder de juiste ‘titel’ in te schrijven en rekenen op jouw eerlijkheid om onze avonden te kunnen blijven organiseren.

Moet ik op voorhand inschrijven voor een infomoment?

Inschrijven is verplicht, zo ben jij zeker van een plaatsje en voorzien wij voor jou een informatiebundel.

Moet ik voorhand betalen voor een infomoment?

Als ouder betaal je voor de meeste infomomenten gewoon ter plaatse. Dit kan ‘cash’ of via ‘payconic’. Voo professionelen werken we met facturen.